ARTISTIEK PEDAGOGISCH PROJECT

“Onze visie op hoe we iedere student individueel artistiek vormen.”


De visie van de AHA! ziet er als volgt uit: Vijf rollen en één 'Unieke ik', omvatten alles waarvoor de AHA! staat en waar we naar toe willen met de student als individu. Het spreekt voor zich dat als je meer info wenst over het Artistieke Pedagogische Project van de AHA! je terecht kan op de Academie of bij één van de docenten.

  Onderzoeker  

> Nieuwe dingen durven creëren door middel van onderzoek onder individuele begeleiding. Ruimte scheppen en open staan voor experiment.

> Experiment is niet het eindresultaat van een project maar een aanzet tot een eigen visie.

  Kunstenaar   

> De Academie groeit naar een vrijplaats waar de eigen creativiteit ontwikkeld wordt.

> In de Academie werken we in een hedendaags, actueel en cultureel kader, waarbij de mogelijkheden van verschillende basistechnieken aangeleerd worden.

> De leerling kunstenaar maakt in het vooropgestelde programma eigen keuzes en bepaalt doelstellingen.

  Vakman  

> Het atelier als technische ruimte om actuele kunst mogelijk te maken.

  Samenspeler  

> Samenhorigheid creëren door vak- en graadsoverschrijdend te experimenteren en te evalueren.

  Performer   

> De Academie groeit naar een gevestigde waarde op het gebied van kunsteducatie in Harelbeke, in samenwerking met Harelbeke en omstreken.

> Onze Academie is een Academie die klas- en atelieroverschrijdend hun creaties tonen.

> Onze Academie is een Academie die aandacht schenkt aan het presenteren van het werk.

 Unieke Ik 

> We ondersteunen openheid en eigenheid door te differentiëren in specialisatie en talent.

> Door differentiatie in specialisatie en talent groeien we naar kwaliteitsvolle Academie.